Girokonto, uden girokonto?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88615
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har en del pakker jeg sender ud. Nogle af dem er med opkrævning.
    PostDanmark (BG Bank, nu Danske Bank) kræver en girokonto til dette. Jeg har dog en Fælles Indbetalings konto – FI-Konto – men PostDanmark accepter ikke denne, så indtil videre har jeg 2 muligheder
    1 – Oprette en Girokonto i Danske Bank, betale det det nu koster (250 kr.Kvartal) og flytte pengene derfra over på min Sparekasse Konto
    2 – Gå på posthuset med hænderne fremme og få dem til at sende den på efterkrav.

    Nogel som har et bedre forslag til ovenstående? SKAL man virkelig have en girokonto, for at kunne modtage betalinger på sådan en igennem Post Danmarks Webpack løsning ???

    Med venlig hilsen / Best Regards
    Mads Kikkenborg
    Kikkenborgs DataService …IT i øjenhøjde
    Email: info@kbds.dk
    Web: http://www.kbds.dk
    Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax: 46 95 10 20

    #123984
    thsvForfatter

    Hejsa

    Kan Danske Bank virkelig ikke tilbyde en gratis konto til dette?
    Prøv at spørge nede i banken, om der ikke findes en giro-konto til private. Du må så bruge denne som en transit-konto.
    Min hvilende konto fra BG-bank bærer da stadig betegnelsen: “PrivatGiro", og vi modtager stadig Papir-oversigter over konto-bevægelser hvert kvartal, ligesom de få PBS-betalinger, der stadig er på denne konto kommer på papir. Ja, det er gammeldags, men rart at få et konto-udtog med mobiltelefonregningen tilsendt, man kan vise teenagesønnen.

    #123992
    AnonymForfatter

    Hej

    Tak for dit svar.

    Jeg skal bruge det til virksomheden, til at sende postopkrævnings pakker m.m.

    Derfor stiller de krav til Girokonto.
    Sidst jeg spurgte den lokale Danske Bank, skulle de have 750 kr. i oprettelse samt 250 kr hver 3. måned – også selv om det kun var til “transit" konto.

    Med venlig hilsen / Best Regards
    Mads Kikkenborg
    Kikkenborgs DataService …IT i øjenhøjde
    Email: info@kbds.dk
    Web: http://www.kbds.dk
    Tlf. nr.: 46 95 10 10 . Fax: 46 95 10 20

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.