Konsekvenser for realkredit ved bankskifte
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg er netop i forbindelse med et boligkøb blevet Danske Bank og dermed også Realkredit DK-kunde.
Jeg har hørt rygter om at et bankskifte (hvor man kun flytter bankforretning og ikke RK) væk fra en bank med tilknytning til dit realkredit institut (Som f.eks RKD/DB koncernen) kan anspore dem til at “straffe" dig ved at hæve bidragsatser. Jeg er med på at jeg har opnået en “samlerabat"ved optagelse af Realkreditlånet som fordelskunde i DB, men jeg har ikke fundet noget info om at det vil påvirke mine bidrag og andre gebyrer i RKD negativt hvis jeg flytter væk fra Danske Bank – er der hold i rygterne? er det normal praksis og må de overhovedet indføre “strafgebyrer" på den måde?
På forhånd tak for svar!
Aldrig hørt om forskellige adm.bidrag for samme belåningsgrad.
Ved positivt at DB giver meget dårlige renter, selv til deres kunder gennem 20-30 år, hvis de ikke er helkunder med pension og forsikring mm. i koncernen. Jeg har kendskab til flere par med andelslån i andele i DB til 8% eller mere i rente.
RD kræver altså ikke at man er kunde i DB og man kan låne direkte i selskabet selv som kunde i en anden bank.
Jeg vil lån kontant penge
Omer Sezer,tænk at sig at oprette sig og skrive “Jeg vil lån kontant penge"
Man ser den slags mærkelige indlæg i tide og utide og må nødvendigvis være samme person………