Bankrådgiver

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Charlotte Nørgaard dyrbergForfatter
    Indlæg
  • #95374
    Charlotte Nørgaard dyrbergForfatter

    Står i den situation at vi har for meget gæld i forhold til hvad vi ejer. Det gør automatisk at vi har et meget lille rådighedsbeløb -men vi kan sagtens klare os.
    Vores problematik er at i vores bank, hvor vi har været i de sidste 20 år, må vi ikke skifte bankrådgiver. Vi føler virkelig ikke at den rådgiver vi har ikke er til at kommunikere med, og vi har oplevet at han ikke holder de deadlines og aftaler vi har lavet med hinanden!
    Derfor opsøgte vi en anden filial,I en by der er tættere på vores bopæl, end den vi har nu. Der mente de ikke at det var et problem at skifte filial.
    Dagen efter blev vi ringet op af vores nuværende rådgiver som meddelte os at vi ikke kunne skifte filial fordi vi skyldte flere penge end hvad vi havde værdier for! Vi spurgte om vi kunne få en anden rådgiver, og dette blev blankt afvist.
    Kan det virkeligt være rigtigt -er der nogen af jer andre det har stået i den situation?

    #221676
    MichaelForfatter

    Banken er ikke forpligtet til at skifte kunderådgiver eller filial efter jeres ønske så ja – det kan sagtens passe.

    Men hvilket behov er det egentlig I har for kontakt til jeres bank i det daglige?

    #225246
    Johannes ChristensenForfatter

    ja

    #225344
    peter holm larsenForfatter

    Jeg synes i skal spørge pænt om I kunne få en anden rådgiver – for det er naturligvis banken der suverænt bestemmer hvilken medarbejder der skal være jeres “rådgiver" – ligesom det er jer der bestemmer om i vil blive kunder i banken.

    #225356
    morsdrengForfatter

    Det er naturligvis alene banken der afgør om en kunde kan skifte bankrådgiver, i modsat fald ville mange kunder ønske at skifte rådgiver, blot fordi denne ikke ville låne dem yderligere og det er trods alt ikke den enkelte rådgiver selv der udlåner pengene, men det pågældende pengeinstitut, hvis kreditpolitik og forretningsgang enhver bankrådgiver er forpligtet til at følge.

    Trådstarters oplysning om, at man både har et lavt rådighedsbeløb og skylder mere væk end man har værdier for kan betyde, at banken anser familien som værende OIV kunder hvor der er usikkerhed om betalingsevnen og i værste fald kan være foretaget en hensættelse til imødegåelse af et evt. kommende tab. Afhængig af det enkelte pengeinstituts forretningsgang, vil ratingen OIV (kaldes i nogle PI for kritisk) kunne betyde, at den enkelte bankrådgiver ikke længere kan bevilge alene i engagementet.

    Er dette tilfældet, hjælper det intet som helst at skifte hverken bankrådgiver eller filial, for det vil ikke blive lettere at låne eller få sine ønsker igennem andre steder. Hvis banken først har vurderet, at der kan være en risiko for tab bl.a. på grund af de negative formueforhold og lave rådighedsbeløb, har man også accepteret, at stramningen overfor kunden kan føre til, at denne skifter pengeinstitut – det kan måske endda være formålet i sig selv.

    De mest nærliggende løsninger er, enten at skifte pengeinstitut, hvis dette i det hele taget er muligt, og håbe på en bedre behandling hos det nye PI, eller at få nedbragt gælden og forbedret rådighedsbeløbet i håber om, at dette vil føre til en bedre rating/klassificering af familien hos jeres nuværende pengeinstitut.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.