Gebyr på digitalt indbrud
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Er der nogen som kender til en bank som selv tager ansvaret for hvor sikker deres banksystem er?
Det lyder måske lidt kryptisk, og er kun et problem hvis du har en firmakonto i en bank.
Det forholder sig således at som almindelig kunde dækker banken for træk på kontoen i tilfælde af svindel med kontoen (typisk ved phishing).
Hvis man er erhvervs-kunde gælder andre regler.
Som erhvervs-kunde overtager man ansvaret af bankens on-line system, dvs at banken ikke dækker hvis der sker digitalt indbrud.
Nogle banker er så smarte at de i gebyret for at være kunde i banken, har inkluderet en forsikring. Sådan set en god ordning. Der er bare lige den hage ved det, at der er en selvrisiko. Nykredit har en forsikringssum på 3Mkr og en selvrisiko på 5.000kr pr. skade/tab.
Jeg har hverken kompetance eller ressourcer til at påvirke hvor sikker bankens system til en hver tid er. Og mener derfor at det er uacceptabelt at banker skubber udgifter over på deres kunder, som i dette tilfælde.
/Theis Passer