Finansiering af andelsbolig – bør et bankskifte overvejes ?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
Håber nogen kan komme med nogle fornuftige input til dette, for jeg er som ny andelsbolig ejer lidt “bewildered".
Jeg har fået finansieret købet af min andel i Nordea med et Nordea Prioritet,Andel på 80 % af andelsprisen til 6,35 % nominel rente og de resterende 20 % af andelsprisen på Andelsboliglån 7,75 % nominel rente i begge tilfælde variable renter og kører pt ikke med afdragsfrihed, selvom det er en mulighed på Prioriteten. Efter Nordeas forklaring er det ikke muligt at finansiere samtlige 100 % af værdien til samme rente, og samtidig ikke muligt at lave afdragsfrihed på lånet på 20%.
Mine spørgsmål lyder nu:
1: Kan det virkelig være rigtigt, at det ikke er muligt at få afdragsfrihed på hele beløbet, og at der skal betales 2 forskellige rentesatser ? Eller er det bare Nordea, som opererer med dette ?
2: Vil det mente muligt for mig at finansiere andelen mere rentabelt et andet sted ? – I så fald modtages forslag til andre banker gerne…
På forhånd tak for hjælpen
Mvh Kat
1: Kan det virkelig være
Det er Nordeas egne regler.
I Københavns Andelskasse kan du lave et samlet lån.
Rentesatserne starter på 5,5%, og du har mulighed for at få en fast rente i 5 år, samt afdragsfrihed så længe du ønsker det.