Bankskift eller ikke bankskift?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Vi har følgende:
Indtægter: ca 900000
Udbetaling efter skat: 53000/MÅNED
Lån:
Realkredit: 2,3 mil (F1, afdragsfrihed i 10 år med en rente på 1,13%)
Boliglån (prioritet): 400000 (afvikles med løbetid på 10 år, med en rente på 6%)
Forbrugslån (til finansiering af boligkøb): 600000 (også løbtid på 10 år – renten er på 9,3%)
Derudover: billån på 220000 med 7% i rente
INGEN ANDRE GÆLDSFORLIGTELSER eller depoter.
PT. er vi kunder i Nordea.
Er der nogen, der har et umiddelbart bud på en bedre løsning end ovennævnte?
Hvad koster det ved evt. opnåelse af anden finansieringssammensætning?
Må vi høre fra jer herinde!
Umiddelbart læser jeg dine oplysninger som at I ikke har noget friværdi i huset hvorfor jeg ikke tror på at der vil være mulighed for en anden og bedre sammensætning af lån. Rentesatserne lyder i mine ører heller ikke helt urimelige da I ikke har en specielt lav gældsfaktor (forholdet mellem indkomst og gæld). Jeg går ud fra at alle lånene er etableret i Nordea?
Det kan jeg heller ikke se skulle kunne gøres meget bedre andetssteds. Faktisk er jeres renter i den lave ende set i relation til indkomst og gæld.
Hvorfor har I et forbrugslån til boligkøb?
1) F1-lånet er dyrere end du beskriver det, da der osse betales adm.bidrag som er tæt på 0,8% efterhånden ved 0-80% i Nordea Kredit.
2) indstil afdragene på prioritetslånet, bør løbe i 30 år ialt.
3) koncentrer afdragene på det dyre forbrugslån, som er samme rente som min kassekredit (ossse Nordea), jeg dog ikke benytter.
Næste bilkøb bør I finansiere via boligprioriteten så I undgår nye lånegebyrer.