Betaling af låneoprettelse ved at skifte bank
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Kære Alle,
Jeg står i den situation at jeg overvejer at skifte bank, da jeg ikke føler at renten hos min nuværende bank er god nok.
Jeg har været i kontakt med flere forskellige banker og har fundet en der har givet mig et godt tilbud.
Nu forklarer de mig dog, at jeg skal betale låneoprettelse på 4.500 kr.
Ved godt der er nogle omkostninger i forbindelse med låne, men de tjener jo også på mig? Jeg vil derfor høre om I tror, at man kan forhandle sig til at undgå at betale låneoprettelse?
Nogle erfaringer?
Alt (undtagen statslige tinglysningsafgifter) er til forhandling i en bank, men at betale én eller anden form for stiftelsesomkostning for et lån er ganske normalt.
Normalt er der gratis bankskifte på eksisterende gæld og normale omkostning ved evt forhøjelse i forbindelse med skifter.
Omkostning til det offentlige (Tinglysning, og stempel) og andre (panthaverdekleration ) skal du som kunde normalt selv betale.
Det er bare at sige til dem at hvis du ikke får den låneoprettelse gratis så finder du en anden bank, så skal de nok rette ind.
Velkommen ABD som ny aktiv skribent herinde.
Nå, skal man være så ubehøvlet overfor sin bank? Jeg ville jo nok drøfte det i en lidt mere venlig tone, men sådan er vi jo forskellige.