Gebyrfri bank uden negative renter

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • JohnDoe666Forfatter
    Indlæg
  • #383871
    JohnDoe666Forfatter

    Er der nogle pengeinstitutter tilbage hvor man kan have et lidt opsparing placeret?

    Detaljer:

    1. gebyrfri
    2. uden negative renter for engagement under 250.000,-
    3. uden nemkonto
    4. uden lønindgang
    5. så længe indskydergarantifonden dækker, er navn, lokation osv. fuldstændig ligegyldigt

     

    #383872
    Den flinkeForfatter

    som placering af penge: positive renter dog ikke meget

    bank norwegian.dk

    eller

    standarder bank

    Begge med Nemid

    Først nævnte er garranteret op til 2 millioner Norske kr af Norske stat.

    Den anden er på 750 tkr ligesom alle danske banker (Danske stat)

    #383899
    morsdrengForfatter

    I udenlandske dele af Bank Norwegian/udenlandske indskud, dækker indskydergarantien maksimalt indestående op til 100.000 EUR

    Søg selv på Bankernes Sikringsfond

    #385892
    Nikolaj123Forfatter

    Her efter nytår, har de fleste banker ændret deres grænser for, hvornår de trækker negative renter fra din opsparing.

    Lige nu er der kun 6 banker, som ikke har negative renter, og tre af dem er pt. lukket for oprettelse:

    Santander Consumer Bank (lukket for oprettelse)
    Basis Bank (lukket for oprettelse)
    Bank Norwegian (lukket for oprettelse)
    Stadil Sparekasse
    Frørup Andelskasse
    Facit Bank (60 måneders binding)

    Kilde: Bankly

    #385949
    kodenForfatter

    Ja det er ved at være noget rod… Nordea nu 100.000kr. i grænse

     

    Har ellers været fin at bruge da det kun krævede 1 nemkonto pr.  familie

    Så her kunne stå 500.000

     

    havde så også en konto i DB hvor der så kunne være 250.000

    Resten kunne jeg så sætte i SAXO hvor der kan være 500.000

    Min søns konto kunne jeg også bruge, men så skal jeg huske at fjerne dem før sidst på året og sætte tilbage…

    Det hele er bare møg bøvlet når man nu af princip ikke gider at betale minus renter.

     

    #386094
    PD 99Forfatter

    Facit Bank har ekstremt risikable vilkår:

    – IKKE 5 års binding, men 5 års OPSIGELSE. Binding og opsigelse er ikke det samme (med mindre du opsiger straks efter oprettelsen)

    – INGEN varsling pr. e-mail eller e-boks ved renteændringer. Facit Bank varsler helt bevidst KUN i netbank.

    – Renten er variabel. Renten kan dermed blive NEGATIV, og hvis du ikke opdager det inden 14 dage, så kan det blive meget dyrt.

    – Godtgørelse som kunden skal betale for førtidig udbetaling kan tilsyneladende også ændres ensidigt af banken.

     

    Ved renteændring kan man i NOGLE tilfælde opsige “gratis" inden 14 dage, MEN det kræver at man faktisk opdager ændringen, og Facit Bank sender IKKE varsel pr. e-mail eller e-boks – men nøjes derimod med at varsle i netbanken, som man derfor i princippet skal besøge mindst hver 14. dag.

    Dermed kan det virke misvisende når banken pt. reklamerer med at kontoen “giver ro i maven”.

    Disse luskede vilkår undrer måske ikke, når man ser at Facit Banks bagmand også er manden bag “Leasy”. Her er der nok også en del kunder, der ikke læser alt med småt…

    #386319
    ZaffForfatter

    PD #7

    Jeg har lige været inde og studere Facits banks side, og jeg kan ikke se at der står 5 års opsigelse nogen steder, vil du venligst guide mig derhen? 🙂

    #386372
    PD 99Forfatter

    Zaff

    Jeg har nu 2 gange forgæves forsøgt at svare. Måske afvises mine posts, fordi de indeholder links. Jeg prøver igen for 3. gang, denne gang uden normale links.

    Som bekendt kan hjemmesider ændres. Mit indlæg om Facit Bank var skrevet 5. maj 2021. Denne dag var deres indlånsprodukt netop med 5 års opsigelse. Det kan du ser i ARKIV-versionen her:

    web . archive . org / web / 20210207183351 / h t t p s : / / w w w . facitbank . dk /

    (Jeg har indsæt en masse mellemrum i linket, i håb om at få lov til at poste det. De skal fjernes, før linket virker.)

    I dag 12. juni 2021 er produktet i stedet med 3 års opsigelse.

    Længden af opsigelsen er i øvrigt ikke det eneste specielle (i stedet for en bindingsperiode).

    Det særlige er deres vilkår om at de kan ændre rente og gebyrer, UDEN at sende varsel pr. mail eller e-boks. Se punkt 11 om kommunikation her:

    w w w . facitbank . dk / om-banken / indlansbetingelser /

    (Igen med mellemrum i linket, som ikke skal være der)

    Disse vilkår er (lige nu) formuleret således:

    “Du modtager som udgangspunkt alle udskrifter, meddelelser, aftaler og vilkår m.v. fra Facit Bank A/S elektronisk i din netbank. uanset om der i aftaler og vilkår m.v. anvendes udtryk som skriftligt, brev m.v. […] Facit Bank A/S giver f.eks. skriftlig besked til dig ved rente- og gebyrændringer i netbanken.”

    Banken KUNNE let informere pr. e-mail eller e-boks, men har bevidst valgt IKKE at forpligte sig hertil.

    Der er derfor ikke meget “ro i maven”, som banken ellers lover.

    #387681
    CharlotteForfatter

    Er der nogen, der har erfaring med Lunar?

    #387773
    PD 99Forfatter

    Lunar er vist mest beregnet til hurtige risikolystne teenagere og helt unge voksne, der sidder begravet i deres telefoner dagen lang.

    Lunar har ingen netbank, som virker i en browser på en computer.

    Lunar vil KUN have at du bruger en app.

    “Al kommunikation mellem dig og os sker i videst mulige omfang via app’en. Du er således indforstået med, at vi i videst mulige omfang kommunikerer elektronisk med dig, herunder via sms, e-mails eller gennem app’en såsom via notifikationer, push eller in-app beskeder."

    Lunar fremstår bedøvende ligeglad med voksne kunder, der foretrækker E-boks, eller f.eks. at kunne gemme dokumentation fra en traditionel netbank i PDF-format.

    Unge telefonfikserede kunder er nok også “nemmere".

    Forestil jer en klagesag: “Bankens system siger at der blev afsendt en notifikation til kundens app. At kunden ikke så denne, er bare ærgerligt. Kunden havde jo accepteret at vi kunne nøjes med notifikationer." – Det er ikke givet på forhånd at banken får medhold i en sådan sag – men det kan blive en bøvlet oplevelse undervejs.

    Ny teknologi er fint – men lige nu fremstår Lunar måske mere som et velpoleret kviklåns-foretagende, der ikke tør tiltrække seriøse kunder, som vil have mere end en app.

    #386370
    PD 99Forfatter

    Som bekendt kan hjemmesider ændres. Som du også kan se, er mit indlæg om Facit Bank skrevet 5. maj 2021. Denne dag var deres indlånsprodukt netop med 5 års opsigelse. Det kan du ser i ARKIV-versionen her:
    https://web.archive.org/web/20210207183351/https://www.facitbank.dk/

    I dag 12. juni 2021 er produktet i stedet med 3 års opsigelse.

    Længden af opsigelsen er i øvrigt ikke det eneste specielle (i stedet for en bindingsperiode).

    Det særlige er deres vilkår om at de kan ændre rente og gebyrer, UDEN at sende varsel pr. mail eller e-boks. Se punkt 11 om kommunikation her:
    https://www.facitbank.dk/om-banken/indlansbetingelser/

    Disse er (lige nu) formuleret således:

    “Du modtager som udgangspunkt alle udskrifter, meddelelser, aftaler og vilkår m.v. fra Facit Bank A/S elektronisk i din netbank. uanset om der i aftaler og vilkår m.v. anvendes udtryk som skriftligt, brev m.v. […] Facit Bank A/S giver f.eks. skriftlig besked til dig ved rente- og gebyrændringer i netbanken.”

    Lusket. Banken KUNNE let informere om dette pr. e-mail eller e-boks, men har valgt IKKE at forpligte sig hertil.

    Derfor er der ikke meget “ro i maven”, som de ellers lover.

    #386371
    PD 99Forfatter

    @Zaff

    Mit svar forsvandt, så jeg prøver igen:

    Som bekendt kan hjemmesider ændres. Mit indlæg om Facit Bank var skrevet 5. maj 2021. Denne dag var deres indlånsprodukt netop med 5 års opsigelse. Det kan du ser i ARKIV-versionen her:
    https://web.archive.org/web/20210207183351/https://www.facitbank.dk/

    I dag 12. juni 2021 er produktet i stedet med 3 års opsigelse.

    Længden af opsigelsen er i øvrigt ikke det eneste specielle (i stedet for en bindingsperiode).

    Det særlige er deres vilkår om at de kan ændre rente og gebyrer, UDEN at sende varsel pr. mail eller e-boks. Se punkt 11 om kommunikation her:
    https://www.facitbank.dk/om-banken/indlansbetingelser/

    Disse er (lige nu) formuleret således:

    “Du modtager som udgangspunkt alle udskrifter, meddelelser, aftaler og vilkår m.v. fra Facit Bank A/S elektronisk i din netbank. uanset om der i aftaler og vilkår m.v. anvendes udtryk som skriftligt, brev m.v. […] Facit Bank A/S giver f.eks. skriftlig besked til dig ved rente- og gebyrændringer i netbanken.”

    Banken KUNNE let informere pr. e-mail eller e-boks, men har bevidst valgt IKKE at forpligte sig hertil.

    Der er derfor ikke meget “ro i maven”, som banken ellers lover.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.