Risiko ved investering
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Scenario:
optagelse af lån på 4 mill. evt i YEN(2,5%) – hvilket vil give mulighed for at investere 2,5 mill. i Evt. Tyrkiske/andre papirer med afkast på 15-20% projektet er tiltænkt en 5-7 års periode.
Jeg stiller mit hus som sikkerhed for lånet, dette er pt. vurderet til 5 mill.
Dette vil give et aggresivt afkast – vil nogen give sit besyv med omkring risikoén ved dette eller andre elementer som skal overvejes ?
Der er næppe nogen garanti for et afkast på 15-20%, så du spiller reelt hasard med din bolig – noget man aldrig bør gøre, men det er jo op til dig selv.
En gylden regel: Investering skal ske for frie midler man kan “tåle" at tabe.
Hej,
Tak for dit svar…
nej Garantierne er der jo aldrig – heldigvis er jeg sluppet godt fra et lignende projekt – så man får jo lyst igen. Midlerne betragter jeg som frie, da de bare står og glaner i mursten og jeg vil være i stand til at forrente 4 mill. på en alm. 30 årig obl.
Jeg frygter mest “uroen" / Valuta kursen i øjeblikket.
Hellere ondt i maven i 10 år end at kede sig i 20 år. !!!!!!!!!!!!!!!!
Interessant ide, men, men, men
1) Når du går i valuta lån med 4 mill, så vælg f.. h.. mindst 2 valutaer.
2) Ligesom du skal sprede lånevalutaerne skal du også sprede placeringerne. Hvis du kun vil satse på valuta/Obligationer så overvej New Zealand + Brasilien også
3) Når din horisont er 30 år bør du også placere noget i aktier.
4) Der er altså en grund til at renten er 17,5 % på Tyrkiske obligationer ! Når markedet forventer en stabil TRY de næste 6 mdr. er det fordi, den har fået grundigt tæsk i forbindelse med finanskrisen. Ligesom JPY gik fra 4,40 til 4,98 og tilbage til nu 4,56 i dansk regning.