1. gangskoeber,fri af rki nu, vil ha hus men har banklaan paa 54000
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
1. gangskoeber,fri af rki nu, vil ha hus men har banklaan paa 54000
somjeg betaler 3000 til hver maaned
kan jeg evt laane 800000 til hus og 150000 oveni f.eks. / saa alt kan komme godt paa plads samtidigt og jeg bagefter saa kun har et laan, en ydelse samlet! ellers kan det ikk fungere hvis jeg skal a med 3000 til bank og 6000 ca til huslaan ogsaa
samle det i et 30 aars laan begge dele / hva siger i?
paa forhaand tak
Nej, belåningen af huset skal være inden for handelsværdien, dvs. du kan ikke låne ekstra hvis du ingen udbetaling lægger.
hva saa hvis vi siger jeg har 25.000 til udbetaling?
Så ingenting. Hvis der ikke er sikkerhed for de 150.000 i form af friværdi, er der ikke noget at gøre. Hvorfor ikke nedbringe den dyre gæld iøvrigt hvis du har 25.000?!
fordi det saa stadig vil tage minimum et lille aar f’r jeg s[ staar gaeldfri og saa ikk har de 25000 til udbetaling da
Jeg ved ikke lige hvordan du er kommet frem til de 25.000, for det beløb bringer dig ingen vegne.
Du kan finansiere dit hus således:
80% optages som realkreditlån
20% boliglån i banken
Brug dog de 25.000 til at betale dit eksisterende lån ned med, så går der kun 1/2 år før du er gældfri.
I øvrigt behøver du ikke have travlt med at købe bolig, da boligpriserne stagnerer eller direkte falder mange steder i landet.