gode råd ønskes
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Vi har netop bygget nyt hus og optaget et DKK 3.5 mio F1 i RK-DK i Euro samt et efterfølgende tillægslån 12 md senere på DKK 400.000,– (igen i Euro) og vil nu her til 1/12 sammenlægge disse 2 lån til 1. Årsagen til jeg har optaget dissse 2 lås i euro er for at kunne trække gebyrene fra. RK-DK har efterfølgende vurderet vores hus til godt DKK 7mio (dvs. en stor friværdi).Samtidigt mangler vi DKK 100.000,- til den sidste håndværkerregning samt en nyere bil til ca 100000 dvs. et 3 nyt lån på DKK 200000,-.
Hvad vil i foreslå jeg skal fortsætte med, en Fi i DKK på de 2 og en BRF-kassekredit til 5% hos BRF. Jeg søger selvfølgelig det billigeste muligt.
Med venlig hilsen og på forhånd tak for jeres god råd.
Kim & Rikke
BRF har et etableringsgebyr på 2% max. 5.000.
Ved et lån på 300.000 får du så en engangsudgift på kr. 5.000 som ikke er fradragsberettiget.
I Skandiabanken kan du lån til 5,35% (der ganske vist tale 1.prioritet) men ingen gebyrer. De ekstra 0,35% af kr. 300.000,00 = 1.505 og efter skat ca. 31% = nettoudgiftn 724,50.
Dividere 724,5 op i 5.000, så vil det tage næsten 7 år før du i skandiabanken har betalt ligeså meget som i BRF.
Hvem siger du ikke har lagt alle dine lån om inden for de næste 7 år.