5 % omlægning
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har et 5% obligationslån (30 år) på ca lidt over en million.
1) Bør jeg omlægge til et 4 % lån pt?
2) Og hvad nu hvis jeg kan betale halvdelen tilbage allerede nu? Hvad kan bedst svare sig?
Tak på forhånd
1) Det er generelt ikke en god idé, da kurstab+omkostninger er alt for store i forhold til den månedlige besparelse. Det kan kun betale sig, hvis du er sikker på at blive boende i de næste 20-30 år
2) Hvis du ikke har noget at bruge pengene til, kan det godt betale sig, men hvis du på et tidspunkt skal låne penge til bil eller lignende større forbrugsgode forsvinder fidusen.
Hej Michael
Tak for svaret.
Har lige hørt at der bliver indført 30 års lån med en pålydende rente på 3 %. Ændrer det billedet noget?
Og iøvrigt – plejer man at kunne ændre løbetiden fra 30 år til fx 15 år måske?
Tak igen for svaret.
Der er ganske rigtigt blevet åbnet for 30 årige 3%-lån, men det er til en meget dårlig kurs (vistnok omkring 93). Kurstabet er derfor alt for stort til at det er interessant lige nu. Hvis renten falder yderligere, stiger kursen og derved kan det blive en mulighed, men altså ikke pt.
Løbetiden kan ikke ændres uden at omlægge lånet, med alle tilhørende omkostninger til følge.