6% fast til rentemax 5% uden afdrag ? -helt tosset?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej mangler lige lidt indput
Har et 6% fastforrentet med en restgæld på ca 800000kr(optaget til næsten kurs 100)
Jeg er nu i den situation at jeg de ca næste 5 år godt kunne bruge nogle flere penge hver måned.
Jeg overvejer derfor at lægge om til et rente max 5%(gældende i 8år)og uden afdrag i 10år – i totalkredit. den ligger i ca kurs 98 pt.
Som udgangspunkt er jeg til det sikre og har også et 4% fastforrentet på ca 800000kr, som jeg ikke vil røre ved.
Er det helt tosset og skifte til dette lån.
Hej
Jeg vil anbefale, at du lægger dine lån sammen i ét 30-årigt 4% lån UDEN afdrag.
På den måden opnår du en rimelig ydelses-besparelse – især hvis dine nuværende lån er med afdrag. Men nok så vigtigt, så placerer du dig i den optimale situation, hvis (når) renten stiger igen. Når den tid kommer, så kan du konvertere med op i rente og skære store lunser af din restgæld uden selv at skulle have afdrag op af lommen.
Grunden til at du skal vælge afdragsfrihed er ikke fordi at du ikke skal ned i gæld. Men det er fordi, at de afdragsfrie lån er mere kursfølsomme, så du vil kunne skære mere af i gæld, når du konverterer op, end hvis du havde taget et lån med afdrag.
Jeg har et spørgsmål – er kursgevinsten skatpligtig eller er den skattefri?
Skattefri 🙂
Ja, 6% er en pæn høj rente på et realkreditlån, men når det kun var på 800.000 kr, er det kun i bagklogskabens lys, at du skulle have opsagt lånet senest d. 31/7.
Rentemax vil jeg fraråde, F1-afdragsfrit, eller F5, hvis du har en sikker tidshorisont på minst 4 år er mine anbefalinger.