Pantebrev kontra boliglån.
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Min samlever og jeg købte hus for 2 år siden for 850,000 og brugte 550,000 på ombygning. Vi har nu 1050.000 i kredit forening + 350.000 i banklån til 8,75 %, som vi betaler 5000 på om mdr. og vil så være færdig med at betale om 8 år, forudsat renten ikke stiger. Vi har nu fået tilbudt et pantebrevslån med en fast rente på 6,75%. Med kustab og omkostninger skal vi låne 395.000, som koster 6000 kr. pr. mdr. i 7 år., men her stiger renten jo ikke. Er det en god ide at lægge om til dette pamtebrevs lån ?
ser ikke umidelbart ud til at kunne betale sig. Du skal så betale den 45.000 med det du spare med den 2% lavere rente pluds eller minus det du tror rente vil stige eller falde med.
Så svaret er at du første laver en amoritets tabel på dit nuværende lån så på det nye med 6,75%. afhængigt af om det ny lån er billigere eller dyre omsætter du mer prisen eller besparelse til en rente forhøjse eller reduction på dit gamle lån. Det sidste kalde man en følsomhedsberegning.
god fornøjelse med at genneopfriske folkeskole matematik.
Tak for svaret. Tror jeg prøver at forhandle en bedre rente med min bank.
Ja buksetrold, det er det eneste rigtige at gøre i din situation.
Og husk at hvis du ikke får det som have det, så skifter du jo blot pengeinstitut eller i hvert fald undersøger markedet for bedre vilkår.