4 % til F5
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Vi sidder i dag med et 4 % lån, restgæld 1.675.000 kr. restløbetid 27 år.
Vi overvejer kraftigt at gå over i et F5 lån med afdragsfrie muligheder. Jeg har på BRF regnet på et F5 lån med nogle afdragsfrie perioder i starten af lånet. Efter de 5 år vil restgælden være den samme, som den vil være med vores nuværende lån, omkring 1.470.000 kr. Men forskellen ligger i ydelse efter skat. Her vil vi sammenlagt over de 5 år, have sparet omkring 140.000 kr. Disse penge vil vi løbende bruge til at afdrage på Billån og Energilån, som vi så kan være ude af efter ca. 3 år.
Ulempen er selvfølgelig at man ikke ved hvordan verden ser ud om 5 år. Vores skræk er hvis renten f.eks. er steget til 8-10 %. Så kommer vi i problemer med en restgæld på omkring 1,5 mill.
Som jeg ser det er det fornuftigt at omlægge, da vi bruger besparelsen på ydelsen til at afdrage dyrere bankgæld. Ser i nogle ulemper i det, udover det med krystalkuglen om 5 år…… ?
hvor meget skal rente stige for at de 140000 kr er væk igen?
ulemper kun omkostningerne hvad er besparelsen før skat ? hvor meget af besparelsen på afdragsfriheden? Hvad er besparelsen hvis du vælger uden afdragsfrihed?
det var nok nået af det jeg ville spørge om for at træffe beslutningen