Gebyrer amok hos totalkredit
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har to lån i mit hus hos Totalkredit. Et på 1,3 mill. og et på 300.000 kr. Mit hus er vurderet til 2,2 mill.
Jeg har netop fået gebyrstigninger på 700 kr. om måneden – det lyder måske ikke så vildt, men fakta er, at gebyrerne er steget med henholdsvis 64 % og 358 %. Ja 358 %.
Jeg har skrevet til Totalkredit og fået en sludder for en sladder.
Kan det være lovligt og rimeligt.
Rimeligt eller ej. Hvad forskel sku det gøre?
Konkurrence styrelse har været inde i sagen og selv om det forsinkede fik de alligevel lov.
Det urimelige består sådan set ikke i bidragsstigningerne, men i at det er så dyrt at skifte kreditforening. Det umuliggør en ordentlig reel konkurrence for har man først valgt så er man bundet indtil man alligevel står foran en låneomlægning eller køb/salg af anden bolig.
Netop fordi det er så dyrt at skifte kreditforening burde det ikke være tilladt med de gebyr stigninger, men det er jo gebyr til skat og så er det selvfølgelig noget andet, det må selv Michael kunne forstå, vi andre kan blot betale og forsøge at smile. Godt man bor i Schweitz.