Indfrielse af F3, hvor finder man indfrielse kurs
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej Alle
Jeg har Googlet og kigget på OMX, men kan simpelt helt ikke finde ud af hvor man ser indfrielse kursen på sit lån.
Det er et Totalkredit lån F3, som skal refinansieres december 2015 med Fondskode 0978485
På totalkredit når jeg logger ind står der vejl. indfrielseskurs 102.37
Lånet har en restgæld på 822.000 kr. så det betyder ca. 20.000 kr. i kurstab :0(
Men hvorfor står der vejl. betyder det at det kan blive mindre, og i så fald hvor kan jeg finde den?
Mvh. Tim Hansen
Ja, du skal forvente et pænt kurstab, svarende til det renten nu er frem til 31-12-2015 kontra refinansiseringsrenten i 2012.
Effektiv rente er 0,27%, som du kan sammenligne med din refinansiseringsrente og gange med tiden til refinansiering (ca. 1,65 år).
Og husk at du skal bruge obl.restgælden og ikke den kontante restgæld, hvis du ganger med kursen på obligationen.
Håber det er ok at at jeg spørger i denne tråd da mit problem er meget lig trådstartets. Er der en der kan hjælpe mig med at beregne hvad det vil koste at komme ud af (betale ud) et f3 lån obl restgæld på 600.000 med udløb maj 2016 ?
Jeg er stadig lidt lost… Sorry.
Har nedenstående fra Totalkredit, hvad er regnestykket så..
Er kurstabet så 2,40% af 838462 = 20123 kr. (plus diverse 20.000 til omlægning osv)
Vil gerne omlægge til 2% rente & løbetid 15 år, da vi skal lån 500.000 ekstra til et sommerhus. Hvis ovenstående er rigtigt, skal man så overveje et tillægslån i stedet?
Restløbetid i år 10,67
Bidragssats pr. år 0,5832 %
Næste refinansieringsdato 30.09.2015
Hovedstol 1.131.000
Restgæld pr. 01.04.2014 822.153
Obligationshovedstol 838.462
Obligationsrestgæld 838.462
Kontantrente pr. år 0,6842 %
Obligationsrente pr. år 2,0000 %
Fondskode 0978485
Vejl. indfrielseskurs 102,40