hvorfor er jyske F1 “farligt” ?

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
    AnonymForfatter

“Men du ser det som at nu får Jyske en masse folk i butikken, så hæver de renterne og tvinger folk til at sælge husene bare fordi de kan?"

-Nej det gør jeg ikke. Hvis du læser mine indlæg en gang til, vil det sikkert også fremgå at det ikke er min tilgang.

AnonymForfatter

du snakker om en 0,1% forskel på lånet på renten. Hvorfor er det den du finder som interessant og ikke ÅOP hvor forskellen i mit tilfælde er 0,5% og dermed 1000kr/mdr brutto.

testForfatter

Humm interessant Michael og lidt skræmmende. De har jo klausuler for at bruge dem.

AnonymForfatter

Michael, ganske interessant! -og godt set iøvrigt.

I praksis, har jeg dog aldrig set en individuel bidrags forhøjelse i et privat kunde engagement.

Derimod er det ofte set at et banklån er individuelt fastsat ud fra den samlede økonomi, eller det forretningsomfang man har med banken etc.

Men det gør nu ikke observationen mindre interessant.

AnonymForfatter

men nu er Jyske F1 vel ment som en konkurrent til realkreditlånene. Så hvorfor skulle de ikke køre på lignende betingelser og vilkår som disse? Det er vel dette der er tiltænkt? og ikke at bondefange nye kunder i et dyrt “banklån"

testForfatter

Tjo mbm1 det er vel sådan set ikke spørgsmålet men hvordan udvikler prisen og betingelserne for det leveringsaftale på kredit du laver i dag. Det er jo første den dag man virkelig har brug for kredit at den bliver rigtig dyrt. Du ved banket sælger paraplyer i solskin og krævet den retur i regnvejr. Derfor er mit valg også at afvikle min gæld så hurtigt som mulig samtidig med at jeg investere min “topskat" i pension

MichaelForfatter

Man kan jo også se på hvad der er sket siden Jyske introducerede deres “F1":

Kreditforeningerne stoppede med at skrue bidragssatserne i vejret og Totalkredit/Nykredit droppede deres tvungne 2-lags belåning.

Så konkurrencen virker jo kan man vel konstatere og alle kunder har i én eller anden udstrækning fået en gevinst. Personligt holder jeg mig til realkreditten dels fordi rentegevinsten i Jyske er for lille og dels fordi jeg ikke låser mig til en bank. Jeg har udelukkende indlånsengagement med min bank og kan flytte med dags varsel hvis vilkårene ikke er gode nok. Men jo flere der går i Jyske desto større bliver presset mod kreditforeningerne så måske der kan være et naivt håb om nedsættelse af bidragene på et tidspunkt.

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.