2 eller 2,5 procent?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hejsa
Jeg står i den situation, at jeg er ved at omlægge lån. Jeg har allerede indhentet et lånetilbud på et 2,5% uden kurssikring, men er i tvivl om jeg skal indhente et nyt på et 2%.
Fordelen ved 2,5% er naturligvis at jeg kan drage fordel af den gode kurs (>102) og score en skattefri gevinst.
Mit lån er på 2.100.000.
Hvad ville du gøre? Ville du få den lidt lavere rente eller score den skattefri gevinst?
Hvad anbefaler dit realkreditinstitut henholdsvis din bank dig?
For du har da spurgt dem før du stiller samme spørgsmål, som nok er stillet herinde 100 gange siden man åbnede for 2%-lån?
Man kan ikke hjemtage lån, hvis kursen er over 100, bare til orientering, hvis det er det du tror.
Når kursen er over 99 på 2% lånet som nu, ville jeg gå efter dette lån istedet for, det er klart billigst på langt sigt.
Trollen må gerne linke til de 100 tråde, han mener, der besvarer dette! – Kan ikke gøres, da han er fuld af løgn!
Og når man har et lånetilbud fra kreditforeningen så er det bindende uanset kursen >100 på nuværende tidspunkt.
Som altid: Ignorér HalloHalli
Enig med Michael, selvfølgelig kan du optage lån i 2½% til over kurs 100, når du har et lånetilbud, kursen er blot ikke god nok i forhold til 2% lånet.
Og til andre debattører, spild ikke tid på HH, der ikke aner noget om det, han skriver om!