2% eller 2.5% afdragsfrit 30 års lån??
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Er der nogen som ved hvor man kan beregne hvilket lån der er mest fordelagtigt, hvis 2% er i kurs 97 og 2.5% i kurs 100? Eller er der evt. Nogen som kan give mig et klart svar på dette?
Hvis du har lånet under ca. 8 år er det smartest at tage 2,5% i kurs 100.
Hvis du forventer at ha lånet i over ca. 8 år, vil det bedst kunne betale sig med 2’eren.
Med alt mmuligt forbehold.
Du kan forsøge med en beregning på et lån på 1 mio.
Her skal du ud og låne 30.000 ekstra grundet den dårligere kurs. Til gengæld sparer du ca. 0,5% i rente hvert år.
0,5% i rente af 1 mio er ca. 5.000 kr. Renterne er fradragsberettigede. Dvs. det kun drejer sig om ca. 3500 kr. efter skat, som du sparer.
Herafberegner jeg mig frem til de ca. 8 år.
30000/3500 = 8, et eller andet.
dvs. efter 8 år krydser linjen for hvad der er smartest…..
Det er selvfølgelig forudsat at renten i fremtiden bliver som idag. Hvis du begynder at gamble på om renten stiger i fremtiden, bliver regnestykket anderledes….
Dette er blot som jeg ser det – og med forbehold for at andre ser det ud fra en helt anden betragtning og med mere præcise beregninger.
😉 😉 😉
De kærligste hilsner fra Hammeren
Tilslutter mig Hammerems bemærkninger med den tilføjelse, at de fleste har omlagt deres lån INDEN de ca. 8 år ved enten Opkonvertering og/eller Nedkonvertering, så derfor vælg den rente, som er tættest på kurs 100.