Pris og renteudvikling
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har et engagement i Nordea, bl.a. et obligationslån og prioritetslån på bolig samt et billån.
Når jeg kigger på det nye prisblad foresvæver det mig at bilrenten er faldet en anelse. Samtidig tænker jeg boliglånet må være knyttet til en referencerente, og jeg har en forventning om den kunne ændre sig givet det lave renteniveau.
Mit spørgsmål er 1. om det er muligt at finde data for tidligere priser, så jeg kan se om der har været en udvikling, 2. er det muligt at give et kvalificeret bud på hvordan og hvor hurtigt udlånsrenten ændrer sig ifht. den generelle renteudvikling.
Her kan du finde noget af det du søger (fx. tabellen DNRNUPI). Svaret på spg 2 er nej
Mange tak.
Mht. til 2 havde jeg regnet med at der kunne siges noget i retning af; referencerenten er x (CIPA?), de reviderer ca. kvartalsmæssigt og rentespændet er ca. y.
Men nu har jeg jo ikke haft engagementet så længe, så jeg kan vel følge med og danne mig et indtryk om der er nogle tendenser.