Afvikling af Boliglån – samtidig ophør af Gruppelivsforsikring?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Vi står overfor at skulle ophøre med vores boliglån, ved at betale det hele ud, kontakt. Vi har ca. 250.000kr tilbage af vores boliglån, som vi nu står i en økonomisk situation, hvor vi kan komme helt af med denne gæld.
Vores boliglån har vi igennem Danske Bank. Da vi oprettede boliglånet fik vi lavet to stk. Gruppelivsforsikring – en til min kone, og en til mig selv. Vi giver ca. 1000kr om året for denne gruppelivsforsikring – og den dækker (ca) for en halv million – hvoraf vores banklån har 1. prioritet ved eventuel udbetaling.
For at forberede bedst muligt med min samtale med danske bank i næste uge, vil jeg derfor høre: er det normalt at denne gruppelivsforsikring opsiges, når 1. prioritets lånet ophøres, eller dette valgfrit? Derudover: Er gruppelivsforsikring et forsikringsprodukt der er værd at samle på ? (vi har begge livsforsikringer igennem vores pension).
Håber ovenstående gav mening
– Optimus Primtal.
I modsætning til tingskade forsikringer hvor man kan være dobbelt forsikret gælder dette ikke livsforsikringer.
Så har i 2 livsforsikringer på hver 1 mio. kr. og dør, så udbetales der 2 mio. kr. Så det vigtigste er at vurdere hvor meget i vil forsikre jer for. Derefter hvor i kan få dækningen billigst. Og vil tro i nok kan få det billigere ved at forhøje jeres forsikring i har via jeres ansættelse.
Peter: Tak for svar. Det er ligeledes min ide, at dette må være tilfældet. Spørgsmål er dog, hvorvidt denne “gruppelivsforsikring" tvangsopsiges, når vores boliglån forsinder, eller om sædvanligvis stiger i præmie (nu banken ikke længere har en “dødelig" interesse i den).