F-kort eller F3?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Min bedre halvdel og jeg har netop købt en lejlighed til 4 mio. kr.. Vi har selv omtrent 10 procent af købssummen. Resten skal vi låne os til. Det betyder, at vi kommer til at have et banklån i omegnen af 400.000 kr, som vi selvfølgelig gerne vil have afviklet hurtigst muligt, så vi kun har realkreditlånet tilbage.
Vi står derfor mellem at skulle vælge mellem et F-kort og F-3 – begge som afdragsfrie lån, så vi kan bruge det ekstra råderum til at afvikle gælde. Vi har luft i økonomien til at håndtere en evt rentestigning, og vores tidshorisont for at være i boligen er omtrent fem år.
Men vi er virkelig i tvivl om, hvilken model vi skal vælge. Med F-kort kommer vi hurtigere til at få afviklet vores bankgæld. Med F3 kender vi renten og obligationernes løbetid. Jeg har læst Mybanker-guiden, men er stadig noget i tvivl om, hvad det rette vil være for os.
Hvad vil I anbefale?