Er man bundet til banklånet?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
Mig og min kæreste har købt en bolig til 3.000.000 kr.
Vi har fået godkendelse af Lån & Spar til, at vi kan låne pengene.
Vi har et møde med Lån & Spar i maj måned – Vi har ikke helt kunne sige, hvor mange penge vi selv kan lægge,
men det tager vi på mødet. Vi har budgetteret med 400.000 kr.
Mit spørgsmål lyder:
– Kan min kæreste og jeg godt låne penge af en anden bank – eksempelvis 200.000 kr – således at vi kun har
realkreditten hos Lån & Spar?
(Vi har mulighed for at få en årlig variabel rente på 2,95 – 6,5 % via. PenSam, men ved ikke om dette er billigt)
I har købt en bolig skriver du, men samtidigt at i er godkendte til det? Og at i ikke helt ved hvor mange penge i kan lægge? Jeg forstår ikke.
Hej Rasmus,
Altså – Vi har købt boligen, men først til overtagelse pr. 1. december… Indtil denne dato bor vi billigt og kan sagens nå at sparer yderligere 100.000-150.000 kr. op.. Derfor har vi sagt til Lån og Spar at vi ikke ved hvor meget vi kan lægge, men minimum 400.000 kr.. Som vi har sparet op.
Håber det var svar nok 🙂
Hej Ms2730,
Det giver skam fin mening 🙂
Tænker ikke det er Lån og Spar der yder realkreditlånet med enten Rd, Nordea kredit, BRF, Nykredit eller Total kredit.
Jeg synes i skal vælge den bank i ønsker og der spørge om realkreditlånet. Dersværre eller naturligt er banker/realkreditinstitutter lige som en kæreste 🙂 de foretrækker man kun har et “kunde" forhold.