Hvem vil købe min gæld
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg syntes at kunne huske et indlæg, hvor jeg læste om at man kunne lægge et lån ud til bud.
Hvorefter interesserede kunne tilkendegive deres betingelser for efterfølgende forhandlinger.
Dette indlæg er også i privatøkonomi men det drejer sig om et hus lån – så derfor dette dobbelt opslag.
Jeg håber at nogen kan lede mig på rette spor.
Det er kreditor der kan sælge en gældspost videre til en anden. Som skyldner kan du naturligvis ikke handle med din gæld
Udgangspunktet er, at der frit kan ske kreditorskifte, dvs. kreditor kan sælge eller overdrage sit tilgodehavende til andre, mens et debitorskifte/andres overtagelse af gælden altid forudsætter kreditors udtrykkelige accept.
Det er uklart om trådstarter vil have at hans gæld skal overtages af andre eller om han agter at udstede et pantebrev med pant i huset og derefter sælge dette. Hvis det er tilfældet er det ikke usædvanligt, men det vil nok være en god ide at finde en køber inden pantebrevet udstedes og tinglyses.
du kan naturligvis altid forsøge dig med https://www.mybanker.dk/skift-bank/ skift bank funktionen.
hvis du kan skaffe pengene via et andet lån, sådan lidt efter metode med at grave et hul jorden til den jord der blev overs fra det førte hul, kan du naturligvis indfri det eller de eksisterede lån efter der vilkår der nu gælder for de lån.