Gældfri og skat
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har baseret min økonomi på at blive hurtig gæld fri, men når jeg diskutere med andre om det siger alle “at når man er gældfri så flår skat dig" men jeg tænker at det er vel kun fradraget der ændre sig? Eller er jeg helt galt på den?
Nej skat flår dig ikke.
Ja, du skal betale mere til skat, da du ikke har rentefradrag, men de penge skulle du alligevel betale, ,bare til banker og realkreditten, plus en masse gebyrer, som du ikke kan trække fra.
Til gengæld er du som gældfri, mere fri, og ikke underlagt en tilfældig bankrådgivers luner.
Dine venner skal vist en tur tilbage på skolebænken
Tak, altid godt at vide man er den der har forstået det rigtigt
25,6% er værdi af fradraget på rente. Så har du en rente udgift på fire kroner har det en krone retur i skat . At låne penge var en super god ide i den periode hvor real renten faktisk var negativ på grund af inflationen, men ikke ida. At blive gældfri er den bedste og mest sikre investering du kan lave.
Det er vidst dine rente betalende venner der bliver flået i skat. Eller rettet der er os der bor og arbejder i DK der gør
Og der til kommer alle de andre gebyr du spare og frihedene som andre har nævnt-
Kan vøre at min teori er den rigtige