Bør jeg klage over for dårlig rådgivning?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej alle sammen,
Her i foråret købte jeg og min bedre halvdel et hus i Nordsjælland omkring Hillerød. Bankens betingelse for købet var i første omgang, at vi havde solgt vores to andelsboliger i København. Vi indgik derfor en aftale om køb før salg med sælger af huset.
Efter knapt en måneds tid kom der imidlertid nye potentielle købere til. Vi ringede derfor til vores bank, som forklarede, at vi ved at have nogle ekstra midler på kontoen (kaldet ”arveforskud” og ca. svarende til samlet 160 tusinde kr.) i perioden hvor vi skulle kreditvurderes, kunne få lov at komme igennem nåleøjet alligevel og få bankgodkendt en ubetinget købsaftale med sælger. Dette valgte vi at gøre og fik huset.
Men i løbet af perioden var der store kursfald på realkreditten, og da jeg ikke nåede at kurssikre i tide ”mistede” vi i perioden hvad der svarer til ca. 200.000 kr.
Min rådgiver kunne godt have fortalt os fra start, at vi ved at få forskud på noget arv kunne kreditgodkendes relativt hurtigt. Bør jeg klage rådgivningen fra min bank, fx til Det finansielle ankenævn?
Vh. Søren