Prioritetslån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg står over for at skulle omlægge mit F5 lån. Der skyldes p.t. ca. 1,65 mio. kr., men jeg har via en opsparing mulighed for at afdrage ekstraordinært med 650.000 kr. og dermed stå tilbage med en restgæld på ca. 1 mio. kr.
Jeg har indsnævret mit valg til to alternativer:
1. Et 10-årigt 4% Obligationslån med fast rente
2. Et Prioritetslån på 1,65 mio. kr. og med startindskud på 650.000 kr. Den tilbudte rente er på 5,45%.
Jeg forventer at kunne afdrage Prioritetslånet over højst 10 år med mindre jeg naturligvis får brug for at trække et større beløb ud på et tidspunkt.
Jeg forstår, at jeg har en større fleksibilitet ved Prioritetslånet, men jeg har kun bankens rådgivning at støtte mig til ang. fordele og ulemper. Samtidig har jeg fundet adskillige arktikler, som beskriver Prioritetslån som en fed fidus – for banken.
Derfor håber jeg, at dette forums eksperter kan give input til, hvor fed en fidus et Prioritetslån vil være for mig i min situation i forhold til det alternative Obligationslån.