Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har ikke handlet familiebolig, men fik en rabat på mit hus da jeg købte det. Med til historien hører sig, at det var Nybyg hus, og ikke brugt. Det nedslag jeg fik som rabat, fik jeg 80% af hos kreditforeninen, I kid you not. Min bankrådgiver kontaktede byggefirmaet og fik bekræftet mit nedslag i forhold til normal prisen. Så kørte det egentlig bare af sig selv….
Men ellers få en revudering umiddelbart efter købet, det gjorde jeg også, og kan nu finansere hele skidtet hos kreditforeningen, mindre end et år efter indflytning.
Jeg kan også bekræftte dette fortilfælde. Købsaftalen var skrevet i 2005 til 2 mill. Overdragelse for ejerlejl. (projektsalg) i Ørestaden i 2007, hvor lejl. blev vurderet til 2,6 mill., herved kun den ene realkreditlån indenfor 80%, udledt herfra besparelsen på et boliglån
Mange tak for de gode råd – det var virkeligt pænt af jer. Jeg vil nu undersøge mine muligheder for at få huset vurderet højere end til 80% af handelsprisen.
Som “Gode Råd" skriver, så kan det simpelthen ikke lade sig gøre, medmindre ejendommen er handlet under markedsværdi grundet familiehandel!!!
Det er kutyme at der gå mindst 1 år fra skødet er underskrevet til at der kan blive fortaget en ny vurdering med henblik på at udvide kreditforeningsbelånening (INGEN kreditforeninger afviger dette). I “BeHappys" sag er der jo nemlig gået over et år, fra underskrift på skødet til optagelse af lån.
—
§ 10. Realkreditinstituttet skal ansætte en kontantværdi af ejendommen til brug for låneudmålingen.
Stk. 2. Værdien skal ligge inden for det beløb, som en kyndig erhverver med kendskab til pris- og markedsforholdene for den pågældende type ejendom må skønnes at ville betale for ejendommen (markedsværdi).
—
Du har jo netop købt boligen til markedsværdi! Køber og sælger er blevet enige om en pris – Hvis sælger kunne få yderligere for sin bolig ville han jo ikke have solgt til dig!!!
Enig!
Det sundfornuft skriver lyder som “sund fornuft".