Pantebrevslån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Min kone og jeg er i den situation at vi gerne vil købe vores drømmehus som vi nu har set 2 gange. Vi har et nuværende banklån kr. 400.000,- som der er fuld garanti for. Vores drømmehus koster kr. 1.325.000,- og vi har ansøgt et lån på nettet og fået følgende tilbud: 2 pantebreve laves. 1 pålydende kr. 430.000,- (rente 8,75% kurs 96,00) og 1 pålydende kr. 175.000,- (rente 9,75% kurs 95,00 og med selvskyldnerkautionist). Begge med en løbetid på 25 år. Derudover skal der tages et kreditforeningslån kr. 795.000,- løbetid 30 år. Er det alt for dyrt at låne på denne måde? Det skal lige siges at vi i fortiden (for en del år siden) begge var registreret i RKI, men at vi nu har fået rettet op på det ved at samle alt vores gæld i banken (lånet på kr. 400.000,-). Vi har en hustandsindkomst på ca. kr. 640.000,-. Er det en dum måde at finansiere huset på???
Når i er ved at rette op på jeres situation (i dialog med banken) Synes jeg helt klart at i skal tage en snak med dem. De kender de muligheder der er tilstede, samt ikke mindst de kender jer og jeres økonomi
mvh
dapper
Hvorfor optager I ikke et realkreditlån på 80% af købsprisen? Dvs. et 30 årigt lån på omkring 1 mio. Og så et enkelt pantebrev på restbeløbet.
Tal med jeres bank om pantebrevet – de bør kunne tilbyde en fastrente som er bedre end dem du nævner ovenfor.