Økonomisk neutral rådgivning
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej derude
Vi overvejer at finde en person der kan hjælpe os med vores økonomi, da vi gentagne gange har haft en dårlig oplevelse med vores bank
Jeg har læst noget om at man skal have en form for forsikring ( vist nok noget med de nye mifidregler ) før man kan rådgive?
Er det korrekt?
Er der i den henseende forskel på rådgivning og sparring?
Mit råd til dig er, at du forholder dig til dine penge – og din gæld, som et aktiv du ønsker at beskytte og behandle, lige så godt som når du “handler" forbrugsgoder.
Lad være med at se din bank som et sted, du kun benytter til lån.
Brug banken som sparingspartner – og vælg IKKE at følge bankens råd FØR du kender rådets baggrund og konsekvenser.
Jeg rådgiver ofte venner og bekendte, men sjovt nok vil alle gerne have hjælp, når de IKKE kan låne – og derfor gerne vil skifte bank.
Personligt “banker" jeg min rådgiver med goder, som med dårlige nyheder, giver ham check på min økonomi hver 3. måned, skriver lidt mere hver 6. måned – og følger op med et besøg årligt, hvor jeg tager initiativet til rådgivningens indhold – altså – hvad har JEG behov for.
Samtidigt køber jeg ind på de “hylder" banken har, dog fravælger jeg “velmente råd", hvor banken bevist kan score på mig.
Der er kun een (1) vinder ved “uvildig rådgivning" – = > ham der skriver faktura’en til dig.
Dette forum kan give dig alt hvad du har brug for.
Prøv at kigge på http://www.bankmaeglerne.dk/
Min veninde har netop brugt dem i hendes område.