Sparekassen Sjælland vil opsige OK Prioritet
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Sparekassen Sjælland vil opsiges vores boligkredit, en såkaldt OK Prioritet. De giver som grund at “produktet udgår" og det skyldes de svingende boligpriser, samt at Cibor-renten er under udfasning.
Spørgsmålet er om de blot kan opsige aftalen med denne begrundelse?
(Lånet blev oprettet i 2011, og løber over 30 år. Vi har på ingen måde misligholdt lånet. Vi synes det er mærkeligt at banken efter for godtbefindende blot kan opsige vores lån efter så kort tid. Vi har trods alt betalt stiftelsesomkostinger for et lån vi regnede med at have i mange år)
/qlausras
Læs jeres forretningsbetingelser som I har skrevet under på
Tak for indlæg, det var også min første tanke, så det har jeg gjort. Og der står i deres “almindelige forretningsbetingelser" på en eller anden måde noget som jeg kunne tolke i retning af: “Ja, banken kan opsige lånet hvis de har lyst". Men, det kan være jeg ikke forstår det rigtigt, og stadig undrer det mig, at det kan forholde sig sådan. Hvis dette er tilladt, så er det jo en slags bondefangeri, hvor banken “principielt" kan indgå en aftale den ene dag, og så kort tid efter opsige aftalen, for så at score stiftelsesomkostningerne.