Overtage boliglån?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har et spørgsmål ang. overtagelse af en andens boliglån.
Hvad kan bedst betale sig.
-At oprette et nyt lån eller at overtage den gamle boligejers lån? I mit tilfælde skylder ejeren 800.000 og har et flekslån – jeg kan få boligen til ca. 900.000 og har selv til udbetalingen.
-Er der nogle skjulte “fælder" ved de forskellige metoder? Hvilke fordele og ulemper er der?
-Er der en større chance for at købe huset ved at overtage lånet end at tage et lån selv (huset ligger i “udkantsdanmark")?
-Hvordan gør man? Hvem kontakter man – går man gennem ejendomsmægleren, ejeren eller en helt anden vej?
På forhånd tak for hjælpen
I forhold til at optage et nyt lån er der nogen besparelser men det afhænger jo kraft i om du kan få en bedre finaciereing i dag.
Overtagelse af lånet et noget du skal ha både ejendomsmægler da han laver købs aftale, sælger, din advokat og dem der har lånet i dag involveret i.
Og nej jeg tror ikke der er større eller mindre chance for at du bliver kredit godkendt ved den ene eller anden metode.