Prioritetslån omlægning til 0,5 % 10 Års fastforentet realkreditlån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Sagen er den at jeg det sidste år har et Prioritetslån i Danske Bank med en pålydende rente på 3,5 % – Jeg går pt og overvjer at omlægge lånet til 0,5 % fastforrentet 10 Års i løbet af foråret.
Ideen er egentlig ikke at spare penge. Mere at fastlåse og spare 2,5 % i rente, samt fastlåse renten til lavest mulig. Lånet er pt på 500000 og der er jeg har vel ca. 100-120000 kr. stående til modregning. – Der er ingen anden gæld i boligen der pt er vurderet til ca 1650000 Kr.
Omkostningen vil ca. lande på 4000 Kr. i måneden ved fastforrentet realkreditlån som jeg kan regne mig frem til. – Det har jeg råd til uden problemer med 450000 i lån. Jeg kan vel pt. strække mig til 6000 kr. i måneden.
Stiftelsesomkostningen er ca. 12500 kr som jeg kan regne mig frem til.
Hoved projektet for mit vedkommende er pt. at afvikle gælden hurtigst muligt, billigst muligt.
i henhold til betingelserne prioritetslånet, så fastsættes renten i henhold til Cibor renten, men så vidt jeg kan se er den da faldet i løbet af sidste år, men renten er stadigvæk 3,5 % ? Jeg har klar over de ligger et tillæg på, men alt andet lige, skulle renten da være faldet ?
Hvordan ligger renten egentlig i forhold til andres prioritetslån ?
Mvh.
Søren