Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Og den marginalt højere ÅOP for afdragsfri lån kan nu hurtigt komme igen, HVIS renten stiger ;o)
Må jeg på Christians vegne bede om en kort konklusion på hans spørgsmål?
Til Martin, velkommen til Mybankers debatforum.
Tak for det HalliHallo :o)
Kort konklusion – vælg det lån du føler passer bedst. Vi har alle sat nogle fine holdninger og regnestykker op, men jeg syntes personligt ikke altid det kan gøres op i matematik.
1) Gør op om du kan leve med en variabel husleje
2) Har du det bedst med at betale af på realkredit? Dermed undgår du at “overbevise" din bank om, at banklånet skal pilles ved og pludselig løber 13 år, så du ikke er færdig når afdragsfri periode udløber (det sker :o)
Martin, hvor kommer variabelt lån ind i billedet?
Kan du ikke finde ud af at tilrette lånetyperne i den linkede beregner?
Faktum er at restgælden er ca. 27.500 kr lavere efter 7år ved at afdrage på begge lån sideløbende.
RD har faktisk lavest adm.bidrag ved lav belåningsgrad, men er klart dyrest for afdragsfrihed!
Kære ChristianB:
Har I købt hus? Og hvilken løsning er I så nået frem til med banken?
Men du deltager måske ikke i debatten selv?
Thsv, hvorfor giver du ikke bare forudsætningerne jeg skal regne på så skal jeg vise min påstand.
Til spørgeren Christian:
Hvorfor deltager du ikke i debatten? Det kunne jeg nemlig godt ønske mig fremfor mere teoretiske betragtninger om besparelser ved at gøre dit eller dat.
Enig Hallihallo. I sidste ende er det jo “spørgeren" som skal på banen 🙂