Afvikling eller omlægning?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej.
Jeg skal til København og studere i det nye år og vil i den forbindelse købe lejlighed i omegnen af 1,4 – 1,5 mio. Jeg har en gammel erhvervsgæld gæld i det hedengangne Amagerbanken (Bank Nordik nu) på 109´000 som jeg afdrager på. Lånet er forrentet til 4,08 %. Jeg har selv 140´000 stående på opsparingen. Jeg skal være på SU i 8 måneder og det er min plan at afholde udgifter til bolig og bank-lån fra opsparingen.
Mit spørgsmål er: Vil det være en god idé at få min nye bank (i forbindelse med boligkøbet) til at overtage gælden og lægge den ind under de 15-20 % udbetaling? -kan man i det hele taget det?
Alternativt, kan jeg betale gælden af med det samme, men så har jeg ikke de obligatoriske 5% til udbetaling til boliglånet og skal så vente længere tid på at kunne etablere mig med udsigt til kollegieværelse/udgifter til opmagasinering osv. osv.
Jeg ser frem til at høre fra jer.
Vh.
Så har en formue på 31.000 kr og vil købe en lejlighed på 1,4 mill? På su ? Har du et budget der viser du har råd til der? Er du blevet godkendt til det bolig køb ? Det tror jeg ikke du bliver,
Ja, jeg kan blive godkendt.
Prøv at snakke med din bank om mulighederne, i første omgang ville jeg anmode om et boligkøbsbevis, så du er helt sikker på hvad du kan købe for.
Hej HalliHallo,
ProAnno skriver jo netop han kan blive godkendt – så er der jo ingen ide i at bede om et boligkøbebevis – som i øvrigt ikke er en garanti men alene en hensigtserklæring om at banken forventer man kan blive godkendt til lånet.
atlså hvor meget gæld du prøver at ligge ind i handlen ændre ikke på boligens værdi.
Spørgsmålet er således udelukkende om den nye bank til at tilbyde dig at låne uden sikkerhede i noget til en rente der er lavere eller højre ind 4,08%.