Nordea prioritet fra 2. til 1. prioritet (sikkerhed)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Jeg har et Nordea Prioritet banklån (2. prioritet sikkerhed >80% belåning) på kr. 100.000 med variabel rente på 6,45% (Renten er jeg stærkt utilfreds med da et kvik-lå hos Coop, Ikano og Santader tilbyder en lavere rente (uden sikkerhed), men Nordea er ikke til at handle med så længe de ved man er stavnsbundet til dem)
Huset er i 2015 vurderet af Nordea til 2.475.000 i forbindelse med belåning.
Jeg har herudover et F1 og to F3 lån i huset hos Nordea kredit.
Til oktober er gælden på mine F1/F3 lån nedbragt til kr. 1.869.545 og der er hermed over kr. 100.000 i friværdi indenfor den 80% belåning.
Alle mine pantebreve er jf. tingbogen med oprykningsret.
Min opfattelse er derfor at mit Nordea Prioritet banklån på kr. 100.000 automatisk rykker op i 1. Prioritet (hvilket Nordea definere som indenfor 80% belåning).
Kan jeg derfor kræve at Nordea tilbyder mig den fordelagtige rente dette medføre på 3,9%?
Og kan jeg så samtidig være så heldig at min bidragssats på realkreditten bliver beregnet på ny i forbindelse med dette?
Håber jeg har gjort mig forståelig i denne kompliceret sag:)
Mvh
Martin
Har selv haft Nordea prioritetslån da tillægget var lavere end nu.
Og 1. prioritet skal forstås bogstaveligt, det skal ligge som 1.prioritet i ejendommen og respekterer kun et evt. pantebrev til ejerforening eller grundfond og lign. (De accepterer hvis også et mindre lån først, men bestemt ikke at ligge over 60%).
Jeg ville ikke være så utilfreds med et lån på blot 100.000 kr til 6,45% som prioritet, da indestående på modkonto jo forrentes med samme rentesats.