Lån i USD for private
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Min løn er bundet til USD så tænker derfor det kunne være en fordel at låne penge i usd til at betale noget af mit boliglån af på, så jeg ikke mister penge hver måned på kursen.
Men er der overhovedet nogle banker som tilbyder lån i usd til private?
vil det også være en fordel ud fra rente niveauet i usa eller hvordan tænker du?
nej jeg har aldrig hørt om lån i USD i europa og tænker at du så kommer til at en afkobling til værdien af dit pant.
Så alt i alt er det en dårlig ide.,
Du kan sagtens optage fx et variabel forrentet realkreditlån i danske kroner og så lave en rente eller valuta swap ved siden af hvor du fx får lånet slappet til USD med enten fast eller viriabel rente.
Om det er en god ide vil jeg ikke afgøre. Kunne også være at lægge ud med et fastforrentet rd lån i DKK.
Du får færre kroner for dine lånte dollars når kursen er lav. Du vil også skulle af med flere kroner til at indfri lånet senere når kursen evt. er steget.
Selve realkreditlånet kan kun blive i DDK eller EUR – men en rente og valutaswap kan du komme over i USD