Skal jeg kurssikre afdragsfrihed?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Jeg skal have et 2% Nordea Kredit lån med afdragsfrihed.
Spørgsmålet er om jeg skal kurssikre. Kan se at kursen er nede på 97,375 pt. For et par dage siden var den på 97,775.
Kurssikring nu eller lade vær? Nogen som har kendskab til prognoserne/forventningerne?
Takker.
Det ville være oplagt at spørge Nordea, som løbende laver prognoser. Deres prognose lyder på faldende kurser.
https://www.nordea.dk/privat/produkter/laan-og-kreditter/boliglaan/nordeas-renteforventninger.html
Hvis du skal have lån med afdragsfrihed kunne du læse lidt om RealRådmodellen, hvor finansieringen er baseret på lån med afdrag, og hvor kursen derfor er ca. 1,5 point højere. Og så sparer du tillægget for afdragsfrihed.
Du kan lave et overslag her https://realraad.beregner.net/
du kan finde masser af beregninger der viser at afdragsfriheden er for dyr.
test: Kurssikring?
hvis du allerede er bekymret for en kursglidning på 0,4 point bør du kursikre.
kommer der i øvrigt en hvid jul i år?
ps.
hvis du ønsker det optimale lån vælger du afdragende til
om du skal kursikre må være et spørgsmål om
Den usikkerhed du kan holde til – prisen – tiden til du skal optage lånet og prisen på kursikringen.
sæt selv plus og minus.