Har AL Bank givet mig et fair tilbud (ETF’er)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Jeg vil investere 350.000. Min Bank (Arbejdernes landsbank) har tilbudt mig ETF’er. Men jeg er i tvivl om omkring omkostningerne og gebyrer, jeg har læst mig til at gebyrer kan æde voldsomt meget af ens investering. Jeg er især bekymret for at der i bunden af mit tilbud står “Omkostningerne vil påvirke dit forventede afkast negativt med 1,75% om året".
Her er deres til som er over en 10 årige periode. Er det en fair aftale eller skal jeg takke nej.
Omkostninger i alt (p.a.) 6.482 kr. (1,75%)
Handelsomkostninger ved indtrædelse/udtrædelse: 0,25%
Omkostninger det første år: 2,00%
Her kan du få et overblik over de anslåede omkostninger, der er forbundet med denne
investeringsløsning.
Administrationsomkostninger.
Depotomkostninger 0,03% 100 kr.
Honorar 0,59% 2.188 kr.
Handelsomkostninger 0,13% 463 kr.
Øvrige omkostninger 0,00% 0 kr.
Anslåede administrationsomkostninger i alt 0,74% 2.750 kr.
Værdipapiromkostninger.
Maksimale ind- og udtrædelsesomk.* 0,08% 281 kr.
Handelsomkostninger 0,11% 388 kr.
Løbende omkostninger** 0,83% 3.063 kr.
Øvrige værdipapiromkostninger 0,00% 0 kr.
Anslåede værdipapiromkostninger i alt 1,01% 3.732 kr.
*Fordelt over 7 år. Forudsat at porteføljen omsættes 1 gang på 7 år
**Heraf provision 0 kr. (0,00%)
Anslåede omkostninger i alt
Omkostninger (total p.a.) 1,75% 6.482 kr.
Vedr. beregningen: Procenter er afrundet til to betydende decimaler. Beløbene er
afrundet til hele kroner.
Omkostningerne vil påvirke dit forventede afkast negativt med 1,75% om året.
hvis jeg var dig ville jeg sammenligne med nordnet
Ja, køb Sparindex via enten Nordnet eller Saxo.
Så er handelsomk. kun på 0,1% ved køb, ÅOP typisk på 0,5% og ingen depotgebyrer.
Du kan med fordel sprede din investering på 3-4 inv.foreninger og evt. supplere med månedsopsparing, hvis du også løbende skal spare op.