Kortfristet laan
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg er i færd med at købe et sommerhus fra et dødsbo som jeg selv er 1/4 arving af. Min del af arven kan jeg dog tidligst vente at få udbetalt ca 1-2 måneder efter overtagelsesdatoen. I den mellemliggende periode ønsker jeg at låne 300000 kr for at undgå at skulle optage et boliglån med diverse stiftelses-, tinglysnings-,og afviklingsafgifter. Rundt regnet vil det på 1-2 måneder koste mig 17000 kr at stifte og afvikle lånet paa de 300.000 kr. Er der nogen der har et forslag til hvordan man klare en sådan situation billigere.
Har du spurgt banken om du kan få en kassekredit på 300.000? Det er muligt det kan lade sig gøre, men renten vil nok være omkring 10%. Er det kun for 1-2 måneder, vil det stadig være meget billigere end boliglånet. Du har jo en god sikkerhed, da arven vel er sikker nok, så det burde kunne lade sig gøre.
Klø på med en kassekredit.
dit pengeinstitut vil helt sikkert kræve sikkerhed i ejendommen ved et ejerpantebrev. Dette kan ikke undgåes, og skal jo laves under alle omstændigheder. (kan endda ske, der allerede ER et sådan ejerpantebrev i huset som du kan overtage. Dermed koster det mindre i stempelomkostninger til staten)
Hej .
mener at have snakket med et pengeinstitut ,( Nordea ? ) hvor jeg fik at vide at det du snakker om er gratis hvis man er kernekunde , men det lyder for godt til at være sandt ,ikke ?