Northern Rock Bank påvirkes af finanskrisen
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har læst i avisen, at Northern Rock Bank er meget negativ påvirket af finanskrisen fordi de har lånt mange penge ud i usikre lån – de såkaldte sub-primelån som har startet den globale finanskrise. Bankens aktiekurs er faldet med over 30%. Derudover har de en stor rente- og valutarisiko, da de ikke dækker valutarisikoen af, når de låner pengene af danske opsparere og derefter udlåner pengene til usikre boligejere i USA og UK. Er der nogen som ved om man som opsparer er sikret af Indskydergarantifonden, det er jo en engelsk filial i Danmark eller er man under nogen form for garantiordning i England. Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside.
Du er dækket af både den engelske og den danske garantifond (max beløb omkring 300.000).
Man kan læse om det på deres hjemmeside under:
1. Opsparingskonto
2. FAQ
3. Jeg er ikke bekendt med NR. Er mine penge sikre.
Northern Rock er omfattet af både den engelske og danske indskydergarantifond. Du er altså dækket 100 % på indskud til 300.000 kr. og på grund af den engelske med yderligere 90 % af de næste ca. 50.000 kr. alt efter valutakursen.
Det fremgår af Northern Rocks hjemmeside, men du kan også se på http://www.indskydergarantifonden.dk at du er dækket via det supplement de har tilkøbt sig i Danmark. Så i princippet er du faktisk bedre dækket end hvis det var et dansk pengeinstitut og du havde lidt over 300.000 kr. stående.