Køb af valuta
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Er der nogen der ved hvor det er billig at købe valuta (Euro/US Dollar
Forex
Forex er mest kontantvaluta, og kontantvaluta er normalt dyr.
Det må da være billigere at oprette en konto i Euro-land / Dollar-land og overføre et større beløb hertil.
Måske var det på tide at få Kim Frandsen på banen og forklare hvad det er for valuta han vil købe. Det er stadig min opfattelse at kontant-valuta er dyrere end penge på en valutakonto. Det var den billigste der blev efterspurgt
Hvis Kim Frandsen tror Euroen vil stige – der har jo været snak om vor fastkurs-politik for nylig i medierne – så er det da osse møj-upraktisk for ham at komme med en trillebør til Forex og hente EUR 1.000.000
Hej
Det handler primær om at jeg vil købe en lejlighed udenfor EU, jeg vil købe i Kina. Jeg kan muligvis bare overføre pengene,men så er det bedst at det sker i euro/usd
Hilsen Kim Frandsen.
Hvis du bor i Danmark kan du nemt få din danske bank til at overføre penge i UDS. De veksler til nationalbankens kurs hvilket selvfølgelig er det billigste. Det koster selvfølgelig et mindre gebyr, men set i forhold til det beløb du skal bruge betyder det nok ikke meget – her er det vigtigere at du får den bedste kurs.
Bankerne benytter Nationalbankens kurs + et tillæg! Denne kursforskel er en af deres store indtægtskilder, for de sælger (overfører) valuta til en lidt for høj kurs, og de køber til en lidt for lav kurs i forhold til Nationalbanken.
Tjek med din bank hvad de tager i kursdifference, og sammenlign med andre banker/valutahandlere.