Indskudsgarati
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Min kone og jeg har flere konti i samme bank. De er alle oprettede som fælleskonti med os begge som ejere.
De har tilsammen ca. 450.000 kr indestående
Har vi nu hver 300.000 kr indskudsgaranti eller har vi kun til sammen 300.000 kr hvis banken går neden om og hjem?
Kan vi fordele indskuddene på flere banker og derved sikre en indskudsgaranti på 300.000 kr i hver bank?
Indskydergarantien dækker indtil 300.000 pr. person, dvs. at beløbet vil være 600.000 kr., hvis det drejer sig om en fælleskonto for 2 personer, og du kan “selvfølgelig" altid få dækket indtil 600.000 kr. pr. bank der findes i Danmark.
Pensionskonti tæller her ikke med, da de altid dækkes fuldtud uanset beløbets størrelse.
tak for svaret
Jeg læste et tidligere indlæg om indskudsgarantien, som træder i kraft såfremt et pengeinstitut går ned.
Jeg ser at indskud på pensionskonti ikke medregnes til de 300.000 kr, idet de altid udbetales.
Gælder det samme for værdipapirer lagt i depot i det pengeinstitut der går ned. Altså: Udleveres evt. aktier, obligationer og andre insvesteringsbeviser altid, UD OVER de 300.000 kr i indestående?