Erfaringer med Norske højrentekonti ?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
En del norske banker tilbyder attraktive indlånsrenter, bl.a.:
Glitnir Sparekonto: p.t.6,10% (variabel rente, men ingen binding og 12 gratis træk pr. år)
Glitnir Fastrente: p.t. 5,75% (min. indskud 50.000)
Kaupthing Brukskonto: p.t. 6,20% (min. indskud 100.000, ingen binding, ingen træk begrænsninger)
…Men: Jeg er ikke helt klar over om man som dansk statsborger kan oprette sådanne norske konti. Glitnir har meddelt mig at det kan man godt; man skal blot anskaffe sig et såkandt D-nummer hos de norske myndigheder (et slags fiktivt personnummer, som de udtrykker det).
Jeg har ligeledes forstået at både Glitnir og Kaupthing er dækket af den norske indskydergaranti, som er 2 Mio NOK. Men det er nok klogt at få verificeret.
Er der nogle af mybanker.dk’s kloge hoveder som har erfaringer med sådanne norske konti og/eller har synspunkter??
Jeg er lige med på en lytter her. Måske kunne vi her på MB i fællesskab få en af de Norske banker til at lave en Danskerkonto?
Fokus Bank tilbyder 6%….
Men hov hvad med de islandske banker?
Husk nu at du påtager dig en valuta risiko. Norge er ganske vist et naboland, men Nkr kan godt tage nogle udsving overfor Dkr i begge retninger.
Fokus Bank er sikkert en udmærket bank (filial af Danske Bank!), men for at få de 6% kræves binding i 1 år, samt min. indskud på 50.000.
Vedr. Island: det ville jeg holde mig fra grundet væsentlig større valutarisiko en for NOK.
Jeg var desværre ikke opmærksom på at dette tema har været berørt tidligere. Se også: “Nordens bedste bankrente findes i Norge".
Men det ville da stadig være interessant høre om erfaringer indhøstet af andre.
Men tilgengæld er renten i Fokus Bank fast i hele perioden….. Og det er da meget godt i et marked der forventer faldende renter….