indfri eller investere?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
jeg har en realkreditgæld (F1) på ca. kr. 900.000, men har snart 1 mio. i kontanter, skal jeg:
1) indfri hele lånet
2) indfri delvist og investere resten, og hvordan?
3) investere hele beløbet – hvordan?
Mvh.
Bjarne
Jeg vil sige du skal indfri lånet.
1. Der er udsigt til faldende aktiekurser over en bred kam.
2. Der er udsigt til faldende obligationskurser.
3. Der hersker total usikkerhed på råvaremarkederne.
tak. hvad hvis der f.eks. er 300.000 kr. tilbage efter indfrielsen?
hvad skal jeg gøre med dem?
Hvis du har 300.000 tilbage ville jeg i dit sted indskyde 250.000 i 12 måneder til 6% på konto i FIH-erhverbank. Indskuddet er dækket af indskydergarantifonden.
For de sidste 50.000 ville jeg købe aktier i Danske Bank, men det er vel at mærke aktier du skal beholde midst 5 år frem. Bankaktierne er meget billige lige nu, men om aktierne på kort sigt går 30% op eller ned er vanskeligt at sige. På det lange sigt er jeg overbevist om der er penge at hente på de bedste bankaktier.
jeg har også set andre anbefale korte obligationer?
er der forskel på dine råd hvis man. f.eks. er lavindkomst kontra at man betaler topskat
tak fordi du tager dig tid til at svare