Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg synes lige jeg vil følge op af hensyn til dem, der finder emnet interessant.
Efter en pludselig indskydelse besluttede jeg mig for at prøve at opnå dialog med Skat for gud ved hvilken gang, egentlig uden nogen forventning om at opnå noget som helst. men tænk engang – jeg fik denne gang fat i en sød og forstående seniormedarbejder, der rent faktisk gad høre på mig – og det hele endte såmænd med, at lønindeholdelsen trækkes tilbage, og at jeg i stedet får en afdragsordning. Det kan altså betale sig at være stædig og ikke give op. Selvom Skat er et stort og tungt system, er der forskel på medarbejderne – de er lige så forskellige mennesker som vi andre, så til andre i samme situation: Bliv ved tild er kommer et resultat. Bliver i afvist den ene uge, så kontakt dem igen næste uge, og bliv ved med det indtil der kommer et resultat. I den sidste ende betaler indsatsen sig. 😉
Tillykke:-)
Kom i tanke om, at der vist var en tommelfingerregel omkring gældsfaktor overfor andelsboliglån men kan ikke huske om den er 1 eller 1,5 x indkomst (eller andet).
Hvordan med ejerboliglån, ved du det?
I krisetider gælder tommelfingerregler sjældent!
Tidligere kunne man optage realkreditlån på 3 gange ens bruttoindkomst.
Det har nu heller ikke været det store problem, at optage lån til både 3½ og 4 gange indkomst men det kommer selvfølgelig an på hvilke udgifter man har ved siden af. Selv Nykredit som ellers har haft en forholdsvis stram kreditpolitik (det forstår man så nu) har været med på den slags.
Det er da bare at spørge dem, ingen herinde kan give dig svaret medmindre du fremlægger hele din privatøkonomi.
Nej, men tråden har så også været død i en uge, så det går nok. 😉
Kunne du så ikke delagtiggøre os andre i udfaldet?
Hvad gjorde du og hvad blev resultatet?
Jeg gik ned i AL, og blev rådet til lige at se tingene an, mens boligmarkedet finder sit stabiliseringsniveau. 😉