Banken kraker, hvad sker der med min gæld?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej, jeg har tænkt lidt over, hvad der normalt sker med ens bankgæld, hvis ens bank kraker? Vil gælden blive eftergivet, eller kræves det, at den flyttes til en anden bank, eller går staten ind og inddriver pengene istedet?
Jeg har en gæld på omkring 60.000 kr.
Naturligvis håber jeg på den første løsning, men jeg er næppe så heldig, så hvad sker der med min gæld i tilfælde af at min bank kraker?
Hvis banken krakker bliver balancen gjort op, og bankens udlån (dvs dit lån) bliver indrevet for om muligt at dække underskuddet.
Så svaret er du vil få en frist til at indfri dit lån.
Du afvikler sandsynligvis bare din gæld i helt samme takt som du allerede har aftalt.
Hvis du fx er kunde i Fionia Bank, som nok krakker her i januar, jammen så fortsætter du bare med at afdrge til “Det Private Beredskab for afvkling af lødlidende banker".
det er da ikke fair, hvis det var omvendt, så var pengene jo gået tabt. hvis det ikke havde været for regeringen, som er gået ind og lavet en hjælpepakke til kunder med indlån.
Afviklingen bestemmes fuldt og kun af hvordan banken krakker….
Hvis der som Generalen nævner laves et afviklings selskab, kan det være muligt at beholde nuværende afdragsform.
Hvis banken overtages kan der ske ændringer.
Hvis banken krakker, som spørgsmålet var, får du en frist til at indfri lånet.
Dokumentation Tak.