Nykredit Bank – en spøjs bank
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg ringede for at oprette en højrentekonto, og Nykredit Bank ville sende en underskriftsblanket. Til min overraskelse var blanketten en samtykkeerklæring, der bemyndiger banken til at indhente og videregive personoplysninger. Nykredit meddelte, at det er frivilligt at afgive oplysninger, men at banken stiller krav om, at erklæringen skal underskrives for at at man kan være kunde. Efter den overraskelse bakkede jeg straks ud og fik en højrentekonto i en anden bank.
Det har været min opfattelse, at alle pengeinstitutter har pligt til at oprette en indlånskonto til dem, der ønsker det. Nykredit Bank udelukker på forhånd personer, der ikke vil underskrive en “snagefuldmagt", men glemmer at oplyse om dette krav, når de får telefoniske henvendelser på deres annnoncer om formuekonti. Jeg synes, det er uetisk – og er det i det hele taget lovligt? Er Nykredit Bank et særtilfælde, eller har andre været ude for noget tilsvarende? Kommentarer imødeses med interesse.