Netbank og Linux
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hejsa.
Jeg har bekommet mig en ee pc, med linux styresystem. Men Danske Netbank fungerer ikke til dette styresystem, og de yder ikke support til Linux.’
– Så er på udkig efter en alternativ netbank. Nogle forslag til dette, som kan klare linux?
Prøv evt. at få en anden sikkerhedsløsning.
I Danske har de også activ card. Bestil det ved at ringe til banken…..
Som allerede har været nævnt virker danske bank glimrende hvis man får et activcard fra dem i stedet for standard løsningen.
Alternativt virker nykredit bank og lån og spar banks webbanking systemer også fint i linux. Lån og spar bank benytter nu vist et system der generelt er lavet og sælges/hostes for mindre banker så der er så vidt jeg ved en del mindre pengeinstitutter der benytter nøjagtigt samme system bare med lidt andre logoer og tekst.
Sikkerhedsløsningen med Linux er ActivCard ifølge: https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB
Jeg åbner med mozilla firefox – og banken yder ikke support på dette.
Sikkert ikke, det ændrer nu ikke på at det har virket fint i opera og iceweasel (firefox med skin) for mig i flere år (forudsat ellers at java er installeret og virker).